lørdag den 10. november 2012

Election day


Som i nok ved var det i tirsdags election day. Her ovre skulle du virkelige være en gulsfisk hvis du glemte det. For lige siden jeg kom og nok ca. 2 måneder før har der kørt valg reklamer i fjernsynet om hvorfor du skulle stemme på Romey og ikke Obama og hvad Obama har gjort forkert i fortiden og omvendt. Det har været lige til at blive sindssyg af den sidste måned ofr jeg tror sammenlagt jeg har set 10 reklamer for produkter resten har været for valget. Der er blevet brugt så mange penge på den her kampagne at det kunne havet reddet hele USA’s økonomi har jeg ladet mig fortælle. Ret vandvittigt synes jeg.
Nå men i electiondagens navn havde vi fri fra skole. Hvad bruger man så lige sådan en tirsdag  off på? Når ja – lad os tage i skole. EJ, haha. Jeg tog med Kaitlyn i  skole. Hun går på UC – University of Cincinatti. Det var en mega fed oplevelse. Jeg stod op klokken 6:30 for at spise morgenmad og lidt over 7 kørte vi. Timerne var ikke super interessante. Eller måske var det  bare fordi jeg ikke fulgte særligt godt med. På UC er der lidt over 44.000 elever. Det virkede ret overvældende for mig, men det er åbenbart et lille universitet her ovre. Efter vores første klasse havde vi 2 timer at slå ihjel inden den næste. Så jeg fik en lille rundtur. På campus er der 2 minibutikker der sælger tøj, make-up, gadgets, bøger og meget megat mere. Der er 3 starbucks – vi var selvfølgelig inde hos den ene, 2 subways, en sushi bar, chick-fil-a, en burgerking, en biograf, en 7-eleven, et kæmpe football stadium, basketball fields, langbane og kortbane svømmebassin,  genoptrænings svømmehal, et super fedt fitness center og der er helt sikkert noget jeg har glemt. En af grundene til at der er alle de her ting på campus er at der er en lov der siger at hvis du bor mere en 50 miles ( ca. 75 km) fra campus skal du bo der. For at komme fra første til anden time tog vi en bus.
Et lille link til UC's hjemmeside 
Da skole dagen var slut tog vi ud at stemme. Det var ikke særligt interessant og ikke særligt forskelligt fra der hjemme. Om aftenen sad vi og så stemme optællingen meget hurtigt stod det klart at det var Obama der ville vinde så familien var glade(: 
Der er næsten lige så meget facebook som i den danske folkeskole(:

Starbucks har vist fået julekopperne frem. Wii, snart jul

Ingen kommentarer:

Send en kommentar